Τελ. ενημέρωση:

   22-Mar-2023
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 40(2), Μάρτιος-Απρίλιος 2023, 270-277

ΕΙΔΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Διεπιστημονική εκπαίδευση και πρακτική για την αποτελεσματική διοίκηση των οργανισμών υγειονομικής περίθαλψης

Σ.Α. Ξέργια,1 Χ. Τσάρμπου,1 Ν.Ι. Λιβέρης,1 M. Τσεκούρα,1 E. Μπίλλη,1 Η. Τσέπης,1 K. Φουσέκης,1 Σ. Λαμπροπούλου,1 Γ. Παπαγεωργίου2
1Τμήμα Φυσικοθεραπείας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα,
2Τμήμα Διοίκησης και Marketing, Ερευνητικό Κέντρο Systema, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, Κύπρος

Οι διεπιστημονικές σχέσεις και η εκπαίδευση συνιστούν μια εξαιρετική ευκαιρία για την αποτελεσματική διοίκηση των οργανισμών υγειονομικής περίθαλψης. Η παραδοσιακή εκπαίδευση που παρέχεται από τα προγράμματα επιστημών υγείας παγκοσμίως φαίνεται ότι δεν είναι αρκετά αποτελεσματική. Ως αποτέλεσμα, την τελευταία δεκαετία έχουν πραγματοποιηθεί ενδιαφέρουσες συζητήσεις σχετικά με την ανάπτυξη καινοτόμων διεπιστημονικών συστημάτων εκπαίδευσης. Τέτοια συστήματα συνδυάζουν εργαζόμενους στην υγεία με διαφορετικό επαγγελματικό υπόβαθρο. H διεπιστημονική εκπαίδευση, καθώς και η διεπιστημονική συνεργατική πρακτική μπορούν να συμβάλλουν ως εκπαιδευτικά εργαλεία στην αποτελεσματική ανάπτυξη προσεγγίσεων, γνώσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφορών των επαγγελματιών υγείας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είναι ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο σύστημα σχέσεων μεταξύ πολλών ενδιαφερομένων. Η εν λόγω υψηλή πολυπλοκότητα μπορεί να διαχειριστεί ενσωματώνοντας τη διεπιστημονική εκπαίδευση και πρακτική στην υγειονομική περίθαλψη, με σκοπό οι επαγγελματίες υγείας να εκπαιδευτούν κατάλληλα. Επιπρόσθετα, οι διεπιστημονικές ομάδες θα πρέπει να έχουν ανθρωποκεντρική προσέγγιση έτσι ώστε να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα στους ασθενείς. Η διοίκηση της υγειονομικής περίθαλψης θα πρέπει να εστιάσει στις εμπειρίες της ποιότητας ζωής τόσο των εργαζομένων στο εργασιακό περιβάλλον όσο και των ασθενών κατά τη διάρκεια της νοσηλείας ή της συμμετοχής τους σε προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης. Πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της διεπιστημονικής εκπαίδευσης χρειάζεται να ληφθούν υπ' όψιν. Ως αποτέλεσμα, ένα θεωρητικό πλαίσιο καθίσταται αναγκαίο για τη διερεύνηση των πλέον σημαντικών παραγόντων που εμπλέκονται στη διεπιστημονική εκπαίδευση.

Λέξεις ευρετηρίου: Διεπιστημονική εκπαίδευση, Διεπιστημονική συνεργατική πρακτική, Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, Διοίκηση υγειονομικής περίθαλψης, Εκπαίδευση υγειονομικής περίθαλψης.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής