Τελ. ενημέρωση:

   29-Sep-2023
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 40(5), Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2023, 628-635

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών
από τις μονάδες Ταξιδιωτικής Ιατρικής στην Ελλάδα

Χ. Πλατής,1,2 Ν. Μπριάζα,2 Μ.Ε. Ψωμιάδη,3 Δ. Νιάκας2,4
1Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών ΑΕ, Αθήνα
2Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διοίκηση Μονάδων Υγείας», Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα
3Διεύθυνση Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Εκτάκτων Καταστάσεων Δημόσιας Υγείας, Υπουργείο Υγείας, Αθήνα
4Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα

ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες του ιατρείου Ταξιδιωτικής Ιατρικής.

ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη συσχέτισης με δείγμα 305 ταξιδιώτες. Το ερευνητικό εργαλείο προήλθε από δύο διακριτά αυτοσυμπληρούμενα ερωτηματολόγια, ένα που κατέγραφε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων και ένα δεύτερο που αναπτύχθηκε από το ελληνικό Υπουργείο Υγείας και διερευνά την ικανοποίηση των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω της αξιολόγησης τριών διακριτών παραγόντων: περιβάλλον, ταχύτητα εξυπηρέτησης, παρεμβάσεις ιατρών και λοιπών επαγγελματιών υγείας. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων διενεργήθηκε με το λογισμικό πρόγραμμα Statistical Package for Social Sciences (IBM SPSS), έκδοση 22.0.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ιατρείου όπου διεξήχθη η έρευνα χαρακτηρίστηκε ως πολύ καλή σε όλα τα επίπεδα από το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων. Τα χαμηλότερα ποσοστά εμφανίστηκαν αναφορικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) (56,1%) και την καθαριότητα των χώρων (55,1%). Οι ισχυρότερες συσχετίσεις παρατηρήθηκαν ανάμεσα στην ποιότητα της διενέργειας εμβολιασμού από τις επισκέπτριες υγείας με τη συμπεριφορά τους (r=0,874), μεταξύ της ενημέρωσης για τον εμβολιασμό και τις πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες αυτού με τις απαντήσεις στις απορίες των χρηστών (r=0,855) και μεταξύ της ποιότητας της ιατρικής παρέμβασης με τη συμπεριφορά των ιατρών (r=0,802).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ιατρείου κρίθηκε ως πολύ καλή από τους περισσότερους συμμετέχοντες αναφορικά με όλες τις διαστάσεις της. Το εύρημα αυτό φανερώνει την ενσωμάτωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών ήδη από τον σχεδιασμό των διαδικασιών και την οργάνωσή τους βάσει των προτύπων του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), καθώς και τον βαθμό εξειδίκευσης και κατάρτισης των επαγγελματιών υγείας που το στελεχώνουν στην Ταξιδιωτική Ιατρική.

Λέξεις ευρετηρίου: Δημόσια υγεία, Εμβόλια, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Ταξιδιωτική Ιατρική.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής