Τελ. ενημέρωση:

   22-Apr-2024
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 41(3), Μάιος-Ιούνιος 2024, 339-345

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Διαταραχές γραπτού λόγου στην ειδική διαταραχή της ανάγνωσης (δυσλεξία)
και στη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητας
Το κλινικό συνεχές μεταξύ των δύο νευροαναπτυξιακών διαταραχών

Δ. Κατσαρού,1 Ε. Ζέρβα2
1Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος
2Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη

Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι συχνές στον μαθητικό πληθυσμό και παρουσιάζουν ένα εύρος συμπτωματολογίας που πολλές φορές καθιστά δυσδιάκριτα τα σαφή όρια ανάμεσα στις δύο διαταραχές. Το γεγονός αυτό έχει εγείρει πολλές συζητήσεις στην επιστημονική κοινότητα σχετικά με το φαινόμενο της συννοσηρότητας και είτε θεωρηθούν διαφορετικές διαταραχές είτε διαφορετικές εκφάνσεις κοινής αιτιολογίας, η συμπτωματολογία τους παρουσιάζει αλληλοεπικαλύψεις, ένα κλινικό συνεχές, ιδιαίτερα εμφανές στην αλληλεπίδραση του ατόμου με τον γραπτό λόγο. Είναι επομένως σημαντικό να αποφασιστεί ποια θα είναι η προσέγγιση και το πώς και κατά πόσο αυτή επηρεάζει την παιδαγωγική διαχείριση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Λέξεις ευρετηρίου: Γενετική εγγραμματοσύνη, Γονιδιωματική, Ιατρική ακριβείας, Νοσηλευτική ακριβείας, Υγεία ακριβείας.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής